fredag 12 mars 2010

Stad I Ljus - Elise

http://www.youtube.com/watch?v=em_3IjjI89Q

Jag sjunger Stad I Ljus i Bergsjö =)

Varför ska man komma på efter man sjungit alla fel man gjort? T.ex, ta tillräckligt med luft. Ofta gör jag inte det, och då blir det ostabilt, och de raka tonerna blir liksom inte, raka. Plus att jag ''håller tillbaka'', eller hur man ska säga.
Äh, jag vet inte hur jag ska förklara, och jag hittar inte orden. Men de som själva sjunger vet garanterat vad jag pratar om.
Men men, jag utvecklas hela tiden i sången, och rösten, och själv tycker jag att jag har utvecklats mycket sedan jag sjöng det där i December. Troligen är det därför jag hör alla fel. Och som jag sagt förr, jag är perfektionist när det gäller mig själv och min sång.
En till orsak till varför jag hör mycket skillnad, är för att jag har lyssnat på hur det låter när jag sjungit hemma för mig själv nu på senaste tiden. Det går inte att jämnföra med när man sjunger för folk.
Hur som helst så är jag ändå nöjd!
Det är viktigt att lyssna på inspelningar m.m för att man ska kunna utvecklas. Hur ska du annars höra vad du ska ändra på, och vad du behöver träna på? =)

1 kommentarer:

~Sara~ sa...

Det minns jag från när du var yngre, att du sjöng så fint men aldrig fick tillräckligt med luft. =) Men du är ju så ung än så du kommer utvecklas massor! Grymt duktig är du. =)