onsdag 17 februari 2010

Ett par irriterade föräldrar.

Imorse sov både jag och Viktor över - igen.

Både mamma och pappa var på jobbet, och en stund efter jag klivit upp fick jag ett sms.

"Viktor och Elise!
Från och med imorgon dras 100 kr
från månadspengen varje gång
du sover över.
Mamma & Pappa. "
Perfekt. Verkligen.
Men jag måste ändå erkänna att jag kan förstå att de blir irriterade, eftersom det händer ganska ofta. Att dra pengar från våran månadspeng/studiebidrag är nog det som gör mest verkan. Det som får oss att tänka efter mer.
När någon säger åt en bryr man sig inte precis, för man vet precis vad personen säger, och man har fått hört det så många gånger. Man stänger ute det de säger automatiskt, utan att man tänker på det.
Jag har börjat stänga av alarmet i sömnen också. Inte bra!
Det är nämligen inte varje dag jag har en mamma som kan väcka mig.

Jag stannade i alla fall hemma idag eftersom jag inte är helt frisk än.
Jag började morgonen med en tallrik gröt och ett glas mjölk imorse, tro det eller ej!
Gröten tvingade jag i mig bara för att man står sig bra på det ett tag. Det är bättre en en macka, det kan nog vara en bra ursäkt. Mjölken drack jag bara för att någon lurat i mig att mjölk ska vara nyttigt, och att kroppen behöver det. Det tror jag vad jag vill om.

Eftersom jag trodde att jag skulle till skolan imorse när jag vaknade, så skyndade jag mig att slänga ihop håret i något halvdant.
Jag försökte göra en sorts snedlugg, men det är inte det lättaste att fixa med mitt hår.
Det är så mjukt, och bara faller ihop. Det gör lite vad det vill lättare sagt.
Bilden nedanför är på luggarna jag försökte få till en liknande av.










Nu ska jag lyssna igenom några nya Lp-skivor pappa tog in från förådet häromdagen och städa/rensa garderoben.

1 kommentarer:

~Sara~ sa...

Haha! Prova att ställa larmet några meter från sängen så du måste kliva upp för att stänga av! Sen är det likosm ingen idé att lägga sig igen.
Det gjorde jag när jag gick i skolan. =)
Håret blev ju fint, även om det inte blev den där vågiga svängen... har du provat med saltvattenspray?