fredag 19 februari 2010

Willy är kung.

100 kr. fattigare.

Jävla skit!
Imorse när bussen gick ut, (Bussen åker förbi precis utanför huset, och åker sen ut till skäret och vänder och kommer tillbaka) så gick jag ut nästan på en gång, och det tar kanske 4-5 min. för bussen att komma tillbaka. Där ute stod jag och väntade och nästan frös ihjäl, men ingen buss kom. Tillslut gick jag hem igen, eftersom jag trodde att jag hade missat bussen. När jag kommer innanför dörren så åker bussj*veln tillbaka. Alltså hade jag inte missat den, utan den var bara lite extra seg. Vad irriterad jag blir!
Sen tänkte jag vara lite snäll och berätta allt för mamma, i hopp om att min sanna förklaring skulle funka. Men inte.

Det var faktiskt ganska kul att komma tillbaka till skolan nu efter att ha varit borta hela veckan. Sen blir det inte värre av att vi har slöjd de två första lektionerna heller.
Jag har träslöjd, och jag tycker det är kul. Alla klagar på Kjell, våran lärare. (och många andra)
Men herregud, har det inte gått upp för er än att det beror på hur man är mot dem själv?
Uppför du dig bra och är trevlig är de trevlig mot dig. Så är det med det.
Men jag kan ändå hålla med om att han är rätt seg.

Bussen var försenad idag igen. Den är ofta det tycker jag.
Jag börjar faktiskt tröttna på att X-trafik är sen ofta nu.
När jag kom in i bussen var mina händer blå av kylan, och jag kunde knappt röra dem.
Jag hade faktiskt vantar idag.

När jag kom hem drog jag fram fåtöljen till kaminen, satte mig där med duntofflor och filt och kollade på Sex And The City.
Resten av dagen har gått åt till att fixa sallad med mamma, packa, förberett till imorgon och kolla på Let's Dance. Willy är fortfarande bäst, så det så!

Nu måste jag ta och sova. Ska upp tidigt imorgon.
Godnatt!

Idag blev det en enkel håruppsättning med en ''knut'' bak på huvudet. Ingen slarvig knut, kan jag lägga till. Kom på imorse att jag helt glömt bort min rutiga kjol också. Så den fick komma ut ur garderoben tillsammans med en svart trekvarts-ärmad tröja, med puffärm och smock, som farmor kallade det.

2 kommentarer:

Hanna sa...

sv: men sluta nu elise, du är redan jättefin!!

Emma sa...

MEN MAN MÅSTE VARA JÄTTESNÄLL, INSTÄLLSAM OCH ÄCKLIGT TREVLIG 24/7 FÖR ATT KJELL SKA VARA DET TILLBAKA!
OCH DET ORKAR MAN INTE!
PLUS ATT SOM TONÅRING SÅ MUCKAR MAN GÄRNA MED FOLK, SPECIELLT LÄRARE OCH DET ÄR BARA NATURLIGT OCH JUST DÄRFÖR SKA HÖGSTADIELÄRARE HA EN MYCKET HÖGRE TOLERANSNIVÅ ÄN ANDRA!
OCH TRÖTTNAR DU INTE PÅ HANS EVIGA FÖRBANNADE CPSKÄMT OM JÄTTEKONSTIGA SAKER OCH ATT HAN ALLTID SLÄPPER IVÄG EN TILL LUNCHEN PRICK HALV?!
MAN ORKAAR INTEEEE!!
*rage*